Betingelser

Handelsbetingelser Plyssky I/S

Betaling
Plyssky modtager betaling med VISA, Mastercard, UnionPay og JCB. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.

Plysskys betalingsmodul krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

Levering
Plyssky efterstræber at afsendelsen af ordrer sker indenfor 2 hverdage.

Plyssky sørger for levering med B- post med Post Danmark (med mindre andet angives) til modtager. Rettidig levering forudsætter dog at Post Danmark overholder leveringstiderne som er 1-3 hverdage. Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Post Danmarks kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. Plyssky kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark. I tilfælde af udeblevne leverancer, fremsender Plyssky naturligvis en ny leverance uden beregning.

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af Post Danmarks målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage.

Levering til Færøerne, Grønland og udlandet sker også med PostDanmark.


Reklamationsret
Plyssky yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen ved modtagelsen af denne, skal meddeles Plyssky indenfor rimelig tid (højest 1 uge). Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. Plyssky betaler retur-fragten. Varen skal sendes som uforsikret brev med Post Danmark til Plyssky I/S, Blytsvej 6, 2. sal, 2000 Frederiksberg.


Reklamation
Ved udeblevne leverancer og reklamation, kontakt os venligst på info@plyssky.dk. Efter forudgående aftale kan varerne sendes til:


Plyssky I/S
Blytsvej 6, 2. sal
2000 Frederiksberg


Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det et krav at fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.


Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker tilbage til det betalingsmiddel du har benyttet.


Retur og fortrydelsesret
Der er 14 dages fortrydelsesret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen inklusiv fragt til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.


Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på info@plyssky.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du her


Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Omtanke

Vi gøri en stor indsats for at minimere forbrugen af unødvendig emballage og den belastning det er for vores miljø. Om muligt pakker vi derfor vores forsendelser i papæsker vi selv har fået leveret varer i. Derudover sender vi kun faktura til vores kunder via email, for at undgå unødigt papirforbrug og print.



Klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@plyssky.dk.